Werkweek 5, Killarney Ireland - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Roy Horn - WaarBenJij.nu Werkweek 5, Killarney Ireland - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Roy Horn - WaarBenJij.nu

Werkweek 5, Killarney Ireland

Door: Roy van der Horn

Blijf op de hoogte en volg Roy

13 Maart 2013 | Ierland, Killarney

Maandag:

Deze dag was heel eentonig.
Ik hoefde pas om 3 uur te beginnen maar als gewoonlijk om half 1 gezamenlijk lunchen met Jorn die rond die tijd pauze heeft.
Jorn had al verteld dat er veel mensen in het hotel waren en dus ook veel achter de Front-Office en dat de kut klusjes voor ons waren.
Dit is ook wel logisch alleen op dat moment wat minder goed te accepteren.

Eenmaal begonnen kreeg ik al snel de opdracht om nieuwe houders te vouwen voor de pasjes voor de hotelkamers.
De tijd ging hier wel redelijk snel door maar prettig was het niet.

Na even snel de post moeten weg brengen en een pak van iemand op de kamer hebben bezorgt kreeg ik te horen dat ik John O’Leary (de chef kok van het Malton) mocht helpen.
Dit klonk leuker en spannender dan dat het echt was.
De taak die ik kreeg was om 380 lunchbakjes te beplakken met stickers en ben hier lang mee bezig geweest.

Deze dag bestond dus eigenlijk aan 7 uur lang vouwen en plakken en een dag om snel te vergeten!!!!

Dinsdag:

Deze dag was een banqueting dag die pas om 6 uur begon!!
De reden hiervan was dat de Irish Hotel Federation de conferentie zaal had vol gebouwd met stents om hotels in Ierland te promoten en dat pas rond 5 á 6 uur was afgelopen.

Dus dinsdag lekker kunnen uitslapen en lekker ontbijten met een gebakken eitje!!
Na de hele dag wat rond gehangen te hebben in ons luxe appartement was het om half 6 tijd om te eten in het hotel.

6 uur en tijd om te beginnen!!
Eenmaal aangekomen was de onrust en stres te merken.
Björn, 1 van de leidinggeven verwelkomde ons met de door heb uitgekozen en ook alleen door hem gebruikte bijnamen voor ons “Bitches” en nam ons gelijk op sleeptouw.
Het begon met het terug zetten van de meubels in de welkomst hal van de conferentie zaal.

Dit lijkt een kut klus maar dit heeft Björn met opzet door ons laten doen om ons tussendoor tips te geven betreft managen.

Hij liet ons zien dat als je als manager overzicht moet hebben en dat makkelijk kan doen door dit soort klusjes te doen.
Je blijft lopen en kan om het kwartier kijken en overzicht houden over de rest!!
Ook liet hij zien dat iedereen alles van je accepteert door het ze iets makkelijker te maken.
Het opstapelen van tafels op een trolley is er een voorbeeld van!!
Het is weinig werk maar lijkt veel.
Hierdoor krijgt de gene die het weg moet brengen de indruk dat hij het makkelijkste werk heeft en gaat dat automatisch waarderen.

Nadat de zaal klaar was, was het tijd voor de voorbespreking.
Er werd ons nog eens goed duidelijk gemaakt dat “De Top” van het hotelleven in Ierland aanwezig was en dat wij die mochten bedienen.
De tafelindeling werd bekent gemaakt en ik kreeg te horen dat ik de “Top Table” mocht lopen.
Dit moest perfect gaan en dat ging het ook!!

Na veel speeches werd groot uitgepakt!!
Na een compliment over mijn manier van denken door de Duty Manager werd er verteld dat Leo Varadkar Ierse minister van transport, toerisme en sport samen met het hoofd van de Irish Hotel Federation en alle belangrijke mensen van de hotellerie in Ierland aan deze tafel zaten.

Het diner is goed verlopen en iedereen was tevreden, er zijn veel belangrijke mensen in Ierland aan het woord gekomen en er was tot slot een klein optreden van een in Ierland bekend zang trio dat achteraf broers van elkaar bleken te zijn.

Het diner bestond uit 280 mensen die allemaal uit de horeca kwamen.

Woensdag:

Dit was weer een vroeg dagje.
Ik moest beginnen om 8 uur en het bleek een druk dagje te worden.
Alle 280 mensen van de conferentie gister moesten vandaag weer voor 12 uur uitchecken!!

De eerst 2 á 3 gasten ging nog wat moeizaam maar al gauw ging het beter en hebben we ze voor 11 uur bijna allemaal al uit kunnen checken.

Dit is het eerste leuke Front-Office dag geweest sinds aankomst en er was werkelijk ook echt iets te doen!
Normaal werden we weggestuurd als het druk was maar dit keer niet en dat is goed uit gepakt!!

Veel meer is er deze dag ook niet gebeurd!!

Donderdag:

Deze dag was enorm chaotisch!
De planningen waren niet goed gemaakt en daardoor stonden we met veel te weinig mensen.
Er is een bruiloft deze week en de gasten van de bruiloft kwamen deze dag inchecken.

Dit ging niet 1 voor 1 maar vaak in groepen van 7 man.
Dit zorgde voor veel chaos in de receptie zelf en die portier die in zijn 1tje was werd overspoeld met overig werk.
Hierdoor moest ik vaak bij springen.
Dit is niet zo heel groot probleem maar zorgde er wel voor dat er vaak telefoontjes in de receptie gemist werden.

Vrijdag:

Deze dag was precies het omgekeerde!
Dit keer stonden we met veel te veel mensen in de receptie en dat zorgde vooral voor veel rondhangen en niets doen en dan zijn 7,5 uren lang om uit te zitten!
Niet veel over te vertellen!

Zaterdag:

Dit was de laatste werkdag van de week.
Dit was een rustig Front-Office dagje met standaard werkzaamheden als kaarten maken, geld tellen en Katarine in de reserveringen helpen.
De dag eindigde natuurlijk met het gebruikelijke stap avondje!!

Zondag:

Dit was een verrassend dagje want C.Lijs onze stage begeleider kwam las en heeft ons uit eten genomen.
Hier hebben we de stage nog besproken en als klap op de vuurpijl zijn we nog met zijn zoon, Brian Lijs opstap geweest want een leuke verrassing was voor een dag waar we normaal niets doen.

Het verslag is er later opgekomen doordat we geen internet hadden.
Volgende week zondag WEL een verslag dus!!